Карантин став справжнім викликом для всіх сфер бізнесу. Особливо зачепив сектор HoReCa, адже в нинішніх умовах заклади не можуть приймати своїх клієнтів. Тим не менше складні умови часто стають поштовхом до позитивних змін. Наразі маємо приклади того, як ресторани креативно шукають вихід із ситуації. Тож карантин може стати поштовхом до появи нових форматів та цікавих проєктів.
Тож що робити, якщо ресторан зачинений для відвідувачів? Де шукати натхнення і як втриматися на плаву? Шукаємо відповіді на прикладі реальних кейсів.
Зустрінемось оnline
Сумуєте за своїми гостями? Певні, вони теж засиділися вдома і зрадіють можливості розважитися. Це швидко зрозуміли в американській мережі ресторанів Chipotle Mexican Grill й організували проєкт «Chipotle Together». Кожного дня на їхній сторінці у Twitter з’являється посилання на онлайн-обід в Zoom. Гостями таких відеоконференцій стають селебриті. А клієнти можуть долучитися до зустрічі, зарезервувавши собі місце напередодні. Кампанія стала однією з найбільш успішних для Chipotle. Адже завдяки колаборації зі знаменитостями, вони змогли промотувати свій бренд серед молодої аудиторії фанатів.
Українські заклади також проводять схожі активності. Наприклад, Dogs&Tails та Хвильовий влаштовують онлайн-вечірки, а «Китайский привет» проводить медитації у прямому ефірі. Тому будьте креативними та створіть привід зустрітися з улюбленими гостями. Це може бути онлайн-дегустація вин, майстер-клас з фуд-пейрингу, прямий ефір з шефом тощо.
Карантинне меню
Якби не карантин, то всі ресторани зараз створювали би сезонне меню. Проте цьогоріч заклади мають зовсім іншу задачу — підлаштуватися під нові умови. Так, у Gastrofamily створили спеціальні кулінарні бокси — набори продуктів для приготування фірмових страв. Mimosa Brooklyn Pizza надає клієнтам можливість самостійно зібрати піцу з продуктів на вибір. «Хлебный» запустив великоднє меню та доставляє смачні паски. А сім’я французьких ресторанів Très FRANÇAIS пропонує своїм клієнтам страви з особливого «карантинного» асортименту.
Тому насамперед вам необхідно підібрати страви, вигляд та смак яких не зіпсуються під час доставки. Додати до меню вітамінів, щоб підтримати імунітет клієнтів. Або допомогти їм приготувати улюблені страви з вашого меню вдома.
Нові формати
Не варто боятися змін. Тим більше клієнти з цікавістю ставляться до улюблених закладів у нових форматах. Наприклад, ресторан Brat — один із топових закладів Лондона — на час карантину перетворився на магазин свіжих продуктів високої якості. А The Cheese Bar — британська мережа сирних ресторанів — запустили транспорт, який доставляє їжу в різні райони Британії. Розклад доставки публікують на сайті ресторану, і клієнти можуть прийти у визначений день, щоб придбати улюблену страву.
Соціальна відповідальність
Це чудовий спосіб принести користь суспільству та завоювати лояльність клієнтів. Наприклад, мережа ресторанів Mafia та Tarantino Family готують безкоштовні обіди для медиків. А у Veterano Pizza є можливість «підвісити» страву для медперсоналу. Діліться з аудиторією своїми соціальними проєктами та колабораціями, а головне — закликайте до участі. Соціально-відповідальний бізнес в Україні набирає популярності, тому не бійтеся впроваджувати круті та актуальні ініціативи.
Плани на майбутнє
Карантин колись закінчиться, і нові зміни знову потребуватимуть швидкої реакції. Тому потурбуватися наперед про план виходу з кризи не буде зайвим. Деякі ресторани роблять усе можливе, щоб майбутні зустрічі були сплановані саме в їхньому закладі. Так з’явилася ідея продажу сертифікатів, які можна буде використати після карантину. Це допомагає закладам втриматися зараз і забезпечити собі клієнтів у майбутньому.
Такі сертифікати вже запустили Pizza Veterano, Tarantino Family та інші. А нещодавно відкрили платформу Locals, яка допомагає ресторанам реалізовувати сертифікати дистанційно.
Тож якими б не були труднощі, їх можна подолати й обернути собі на користь. А ми бажаємо вам натхнення на нові звершення.