Працюємо

Найпоширеніші помилки у створенні меню

najposhyrenishi-pomylky-u-stvorenni-menyu-5

Меню — це невід’ємна частина кожного ресторану, яка зустрічає гостя і може як зацікавити його, так і відштовхнути. Неправильно складене меню може негативно вплинути на настрій гостей та на імідж самого закладу. І тому спеціалісти METRO, піклуючись про сегмент HoReCa, діляться з вами найбільш поширеними помилками, яких припускаються ресторатори, а також рекомендаціями, як їх уникнути.

Страви, що не відповідають ідеї ресторану

Якщо у вас уже є сформована концепція закладу, наприклад японська кухня, тоді вам слід дотримуватися саме її. Меню ресторану, де вказані грузинські страви впереміш із італійськими та японськими заплутає гостей. Важливо, щоб ви дотримувалися вибраної концепції й розвивали її, доповнюючи, наприклад, сезонним меню в межах вибраної кухні. Так ваші гості розумітимуть цілісність вашого закладу й вибиратимуть саме його.

Нелогічне групування страв

Пам’ятайте, що страви в меню необхідно розташовувати за усталеною логікою: на першій сторінці — спеціальна пропозиція страв дня, потім перелік фірмових страв, потім список страв у порядку черговості подання: від закусок до напоїв. Ви можете поекспериментувати, але врахуйте, що гість не хоче плутатися, коли читає ваше меню, і має легко розуміти, де можна знайти ту страву, яку він хоче замовити.

Велике меню на маленькій кухні

Широкий асортимент — це не завжди добре, а особливо якщо вам не вистачає спеціалістів, щоб усе приготувати або ж ваша кухня невелика. Це може спровокувати затримки у видачі страв. Обов’язково необхідно враховувати розмір виробничих площ під час формування меню, оскільки зберігання різних продуктів та заготовок вимагає місця, та й кухарям має бути зручно готувати вишукані страви. Тому мінімізуйте позиції меню, якщо ваша кухня невелика.

Відсутність меню на сайті чи в соцмережах

Часто, перед тим як відвідати ваш заклад, гості хочуть перевірити позиції меню вашого закладу на сайті чи в соцмережах. Якщо в них не буде такої можливості, велика ймовірність, що вони змінять ваш ресторан на інший. Тому меню на сайті чи в соцмережах — це must have. Якщо ж ваш сайт ще не сформований, ви можете безкоштовно скористатися нашим конструктором сайтів для закладів. Усе, що потрібно, це додати позиції вашого меню, лаконічно їх описати та розмістити на сайті. Таким чином за 5 хв ви отримаєте власний сайт та втримаєте тих гостей, які звикли перевіряти меню онлайн.

najposhyrenishi-pomylky-u-stvorenni-menyu-2

Відсутність класичних позицій

У меню ресторанів європейської кухні майже завжди є грецький салат та салат «Цезар». Усе тому, що гості люблять їх і часто замовляють. Тому, якщо ви захочете виділитися й усунете ці страви зі свого меню, це може зіграти злий жарт з вашим закладом. Тож додавайте у своє меню класичні страви, які люблять гості, з урахуванням, звісно, концепції вашого закладу.

Страви — зліва, ціни — праворуч

Використовуючи для меню таке розташування, ви неусвідомлено можете спонукати гостей робити своє замовлення, керуючись у першу чергу ціною, а не смаковими вподобаннями. Тому краще розташуйте ціну під описом страви.

Неповний опис страв або його відсутність

Не кожен гість має час розпитувати офіціанта про детальний склад страв. Та й у офіціанта не завжди є можливість детально розповісти гостю, з чого складається та чи інша страва, наприклад, в умовах повної посадки. Так, без детального опису страви в меню, гості можуть замовити страви, що містять продукти, які вони не вживають або ж замовити набагато менше, ніж могли би, якби знали, як і з чого готують усі страви. Також, не маючи опису страв, гості можуть вибрати знайомі назви, проігнорувавши всі інші, якщо офіціант не розтлумачить їх особисто. Тому обов’язково вказуйте детальний опис інгредієнтів кожної вашої страви, а також не забувайте про її масу. Тоді гостям буде легше зорієнтуватися, скільки й що замовляти.

najposhyrenishi-pomylky-u-stvorenni-menyu-3

Глянцеві фуд-фото

Відретушовані ідеальні фото можуть мати досить апетитний вигляд, але якщо ваша реальна страва дуже відрізняється від того, що зображено в меню, ви можете розчарувати гостей і викликати негатив. Набагато ефективніше спрацюють красиві й справжні фото ваших страв та детальний, цікавий їхній опис.

Незмінний асортимент

Заклади, де можна скуштувати страви з сезонних продуктів, приваблюють більше відвідувачів. Тому додавайте у своє меню продукти, які відповідають сезону: влітку — полуницю в салат із козячим сиром, восени в той же салат варто додати теплий інгредієнт, наприклад гарбуз зі спеціями. Також врахуйте переваги для гостей у залежності від погоди. У теплі дні у вашому меню повинно бути щось легке й свіже, а коли холодно, гості замовлятимуть більш калорійні страви.

Відсутність контролю собівартості

Не кожен шеф-кухар є бізнесменом і, якщо завдання шефа — придумати концептуальне та привабливе для гостей меню, то це не завжди свідчить про те, що його позиції будуть добре продаватися. Крім того, вони можуть мати вкрай високу собівартість і їх не замовлятимуть через завищені ціни. У такій ситуації найправильніше рішення — створити меню в тандемі з досвідченим керівником, який проконтролює конкурентоспроможність кожної позиції.

Перенасичення фірмовими стравами

Фірмові страви можуть говорити про ваш ресторан більше, ніж інтер’єр, сервіс та швидкість обслуговування. Це ваша візитна картка, що пояснює гостю, чому ви відкрили ваш заклад і те, що ви рекомендуєте, коли гості не знають, що вибрати. Часом замість кількох таких унікальних страв у меню можна побачити чимало описів і яскравих фото, інформацію про акції на страви дня та фірмові коктейлі, які необхідно спробувати. Меню не повинно майоріти, як каталог зі знижками. Навпаки, варто виділити кілька фірмових страв, за якими в майбутньому й упізнаватимуть ваш ресторан серед інших.

Винна карта, що не релевантна вашим стравам

Якщо у вашому закладі немає спеціаліста, який може порадити певне вино до конкретної страви, краще не ризикувати й самотужки не пропонувати в меню вино до якихось страв. У цьому випадку вам може допомогти сомельє METRO, який безкоштовно складе винну карту для вашого закладу під кожну страву.

Меню однією мовою

Якщо ви визначилися із концепцією свого закладу й подаєте страви однієї країни, то подбайте про те, щоб ваше меню міг прочитати її корінний представник. Приміром, якщо ви готуєте страви лише індійської кухні, то й ваше меню повинно бути принаймні чотирма мовами: українською, індійською, російською та англійською. Якщо ж у вашому меню страви кількох кухонь і ваша аудиторія належить до лакшері сегменту, без меню англійською — не обійтися.

najposhyrenishi-pomylky-u-stvorenni-menyu-4

Меню — насправді важливий елемент вашого закладу, і часто від нього залежить задоволеність гостей, а відповідно, і розвиток вашого ресторану. Тому, складаючи меню, врахуйте ці найпоширеніші помилки, щоб уникнути їх. А METRO завжди готовий підтримати вас та допомогти у формуванню меню вашого закладу.