Працюємо

Чорна п’ятниця в ресторані: варто чи ні?

Традиція Чорної п’ятниці прийшла до нас із США. Це наступна п’ятниця після  Дня подяки. В цьому році припадає на 23 листопада. Саме з Чорної п’ятниці стартують усі святкові розпродажі до католицького Різдва, і ритейлери пропонують знижки до 50%, чим приваблюють величезний потік покупців. Чорна п’ятниця – відмінний спосіб підняти продажі не тільки для ритейлерів. Оператори ресторанного ринку у всьому світі вже давно відчули смак шаленого шопінгового ажіотажу і з успіхом використовують його в своїй сфері. Чи вигідно це українським рестораторам?

Всі «За»

Поступово традиція Чорної п’ятниці прийшла в Європу і з кожним роком стає все більш популярною в Україні. Так, про традицію Чорної п’ятниці знає вже 44% українців, не зважаючи на те, що перші акції у цей день у наших магазинах з’явилися тільки в 2014 році. Відповідно до статистичного опитування, проведеного дисконтною платформою Picodi, в 2018 році 30% українців планують покупки в Чорну п’ятницю. Це на 18,58% більше, ніж минулого року.

І хоча в наших ресторанах це явище поки що не стало широко поширеним, усе ж покупці в цей день очікують Чорну п’ятницю не лише в магазинах. Однозначно, збільшення купівельного потоку й адреналін від шопінгу сприятиме бажанню завершити цей день у приємному місці зі смачною їжею за вигідними цінами, тобто — відвідати ресторани. Тож це хороша нагода використати інтерес потенційних клієнтів для того, щоб збільшити прибутки ресторану й, можливо, розширити базу постійних гостей. Крім того, Чорна п’ятниця – це чудовий інформаційний привід для досвідченого маркетолога.

Тепер питання: як правильно направити цей потік у ваш ресторан і організувати свою Чорну п’ятницю?

Підготувати спеціальне меню — тематичні страви і напої

Девіз: «Привабити, а не перевантажити». Покупці будуть втомлені, тому не варто розписувати 2 томи пропозицій, у яких вони загубляться, не дочитавши й до половини. Ми рекомендуємо підготувати окреме лаконічне меню з 5-8 привабливих позицій. Або виділіть спецпропозиції в своєму меню.

Тематичні коктейлі з кофеїном будуть до речі, щоб підтримати втомлених від біганини магазинами гостей. Крім того, дуже ймовірно, гості будуть шопитися невеликою, а може, навіть і великою компанією, тому страви із закусками, які можна розділити на кілька людей, будуть актуальні.

Продумайте варіанти тематичних страв, які можна швидко зібрати і подати. Подбайте напередодні про достатню кількість заготовок для вашого меню. Ну, і не забудьте, що вони повинні відповідати тематиці.

Активно використовувати соціальні медіа

Не забувайте розповідати про свої спеціальні пропозиції до Чорної п’ятниці потенційним клієнтам. Рекламуйте їх: пости в соціальних мережах, як безкоштовні, так і проплачені, і навіть розсилки дозволять гостям дізнатися про ваші святкові плани. Простежте за тим, щоб ваші партнери розмістили інформацію про вашу акцію з активним посиланням на ваші сторінки.

Подарункові сертифікати

Ще один спосіб привабити клієнтів у ваш ресторан в Чорну п’ятницю – підготувати заздалегідь для своїх постійних гостей подарункові сертифікати, які вони зможуть обміняти під час акції на welcome drink, якусь закуску або додаткову знижку. Наприклад, сертифікат на 100 грн в обмін на кожні витрачені 400 грн. Ці бонуси можуть стати відмінним способом направити додатковий трафік клієнтів у ваш ресторан у ці дні.

Підготувати персонал

Чорна п’ятниця – це не тільки додатковий потік клієнтів і збільшення прибутків у ці дні, а й можливість перевести цих гостей у категорію постійних. А для цього потрібно, щоб ваш ресторан їм припав до душі.  Якість страв, напоїв та обслуговування в ці метушливі дні має бути на висоті! Переконайтеся, що ваша команда готова до великої кількості гостей, знає основне меню, спецпропозицію до Чорної п’ятниці і забезпечить найкращий сервіс кожному з клієнтів. Адже незадоволений гість гірше від ніякого. За статистикою, про свій негативний досвід ресторанні клієнти розповідають друзям і знайомим набагато частіше, ніж про позитивний.

І нехай Чорна п’ятниця стане для вас золотою!