Меню, інтер’єр, смаки гостей змінюються регулярно, та є в ресторанній сфері герой, який завжди поза всіма трендами. У цій статті йтиметься про сомельє.
Сомельє в ресторані — це просто фішка чи все ж таки необхідність, щоб заявити про рівень ресторану? Сомельє — це відзнака професійного ресторатора й символ поваги до гостей ресторану. Він точно гарний психолог, вміє продавати і є фанатом своєї справи, адже сомельє зможе розкласти весь букет із кожної відкоркованої пляшки на дрібниці, від яких у ваших гостей перехопить дух.
Щоб стати сомельє, людина долає довгий шлях, який не обмежується дегустацією вин у Провансі. Звичайно, все починається з любові до напою, але вічна жага до навчання, бажання отримати новий досвід, що потребує немалих матеріальних ресурсів, гарний нюх і певна економічна підкованість — це складові портрету завжди працевлаштованого сомельє.
Такий професіонал у вашому закладі не просто презентує й продає пляшку червоного 1969 року, він влаштовує гостю подорож до виноградників у Долині Луари в сезон збору винограду, дає йому змогу відчути аромат лози й почути гуркіт коліс авто по ґрунтовій дорозі.
Якщо систематизувати переваги перебування такої людини у штаті вашого ресторану, то вийде список із декількох вагомих пунктів:
- У вас з’явиться унікальна винна карта вашого ресторану. Вина в ній будуть залежно від кількості ваших гостей на тиждень, від їхніх смакових вподобань, від меню вашого ресторану, від сезону і ще від безлічі інших дрібниць, які впливатимуть на вибір тої чи іншої пляшки.
- Тепер закупівля вин стане його завданням. Саме сомельє візьме на себе відповідальність обирати надійних постачальників і співпрацювати з ними, адже тільки він знає, чи врожайним був рік, наприклад 1988 у Бургундії.
- Вітаємо, тепер у вас є справжній винний льох. Так, з появою сомельє у вашому ресторані з’являється спеціально облаштоване місце для вина. І саме сомельє слідкуватиме не тільки за його заповненістю, а й за дотриманням температурного режиму й рівня вологи всередині.
- Вино гостям підбирає сомельє. Тепер навряд чи у вашому ресторані ви побачите розгубленого гостя з унікальною картою вин у руках. Запитавши про смаки в їжі, сомельє поцікавиться також про книгу, яку прочитали востаннє, і про те, як люблять проводити відпустку. За приємною, невимушеною розмовою, він вже знатиме, яке вино пропонувати. Ще кілька аргументів про те, як саме це вино підкреслить вишуканість страви, яку обере ваш гість, та який післясмак залишиться ще на певний час. Також сомельє обов’язково має знатися на інших алкогольних напоях, сигарах, чаях, кавах та водах.
- І нарешті найголовніша перевага — сомельє зробить так, що продажі вина збільшуватимуться. Красномовний і ненав’язливий, поважний і професійний спеціаліст покликаний не просто здобути лояльну аудиторію. Він свідчить про статус закладу, в якому працює, і має свій авторитет. Саме так викликає інтерес до певних напоїв, а це збільшить продажі в ресторані.
За статистикою правильно прорахована робота сомельє здатна підняти частку продажу винних напоїв у загальному доході до 70%, а це досить приємний бонус для гостей, яким хочеться повертатися до вас знову й знову.