Керування рестораном — справа, що іноді приносить не тільки приємний клопіт, як-от захантити найкращого шефа, а потім дегустувати його меню. Разом із такою посадою приходить відповідальність за прибуток закладу, його відвідуваність, а також — за кожного професіонала, який погодився стати частиною ресторанної родини.
Тому для керівника важливо налагодити роботу з командою так, щоб і сервіс був на гідному рівні, і працівникам було комфортно на своєму місці.
Є думка, що за рік у ресторанах змінюється понад половина персоналу. Однією з причин вважається погана мотивація працівників. Щоби зосереджуватися на роботі і вкладати в розвиток закладу, людина має перебувати в комфортних для себе умовах. Тоді думки про зміну місця роботи стануть неприйнятними для самого працівника.
Часто в плинності кадрів можна звинуватити і власника чи керівника закладу: ненормований робочий графік, перенавантаження, групова матеріальна відповідальність, погане харчування. Саме через такі хиби персонал думає про те, коли нарешті скінчиться його зміна; рівень сервісу знижується, кількість незадоволених гостей збільшується, а кадри втікають до конкурентів.
Але щоби запобігти цьому, не треба вигадувати нічого надзвичайного. Достатньо лише налагодити систему мотивації своєї команди.
Матеріальна мотивація персоналу
Успішний бізнес — це правильно підібраний персонал. Іноді заради страв від шефа гості приїздитимуть на вечерю з іншого міста. Але щоби досягти сервісу такого рівня, працівник має бути добре вмотивований.
Заохочуйте свій персонал: премія кухарю, який запропонував нову вигідну вам страву, офіціанту, який має найбільший середній чек тощо. Ви мусите налагодити систему винагород, щоби кожен працівник знав, що його особистий внесок — це сервіс ресторану і його заохочення.
Належні умови праці
Розпочнімо з того, що сита людина більш продуктивна. Тому у ваших інтересах забезпечити працівників гідним і регулярним харчуванням. Подбайте також про чистоту і зручність душових, роздягалень і кімнат відпочинку для персоналу.
Навчання працівників ресторану
Керівник, який вкладає свій ресурс у навчання персоналу, приречений на успіх. Станьте для працівників тією допомогою, що виростить із них профі, давши розвиток у своїй сфері або розширивши їхні навички.
Проводьте тренінги з запрошеними тренерами, майстер-класи з гуру у сфері, введіть систему стажувань із наставниками, відправляйте кадри підвищувати кваліфікацію, купуйте квитки на спеціалізовані конференції та курси.
Заохочення й покарання
Кожен працівник має нести відповідальність за свої дії й бути впевненим у тому, що за провини він буде покараний справедливо. Візьміть за звичку пояснювати причину покарання особисто працівникові, давши йому інформацію про те, як надалі цього можна уникнути. Працівник не має постійно думати про те, що його буде оштрафовано, адже йому варто концентруватися на своїх робочих завданнях. Ознайомте персонал із системою штрафів та бонусів.
Нематеріальна мотивація працівників
Звичайно, система мотивації не може бути зосереджена виключно на матеріальній винагороді. Працюйте над зміцненням командного духу персоналу, організовуйте спільний відпочинок, корпоративи, поїздки. І пам’ятайте: у вашому колективі всі мають поважати одне одного.
Поради щодо мотивації персоналу
Нехай ваші працівники знають, що їхня думка — важлива. Давайте їм змогу висловитися і пропонувати свої ідеї. Заохочуйте ініціативи, слухайте, дізнавайтеся думку інших щодо ініціативи, яку почули.
І найважливіше: підтримуйте свою команду, але встановіть певні межі, щоби запобігти зловживанню добрим ставленням.
У колективах із хорошою мотивацією панує розуміння та повага, а у їхньому ресторані завжди повно гостей!