Є вагомі причини, чому email-комунікація досі лишається чудовим способом просування ресторанного бізнесу:
- Ціна. Це найдешевший та один із найприбутковіших інструментів залучення та утримання клієнтів у порівнянні з іншими каналами просування. Згідно дослідженню DMA в 2017 році кожен витрачений на email-маркетинг фунт повертається в 32-кратному розмірі.
- Персоналізація. У великому потоці інформації соціальних мереж ваше повідомлення може загубитися серед безлічі інших, тоді як розсилка дозволяє контактувати напряму з кожним клієнтом.
- Програма лояльності. За допомогою продуманої контент-стратегії можна перетворити випадкового відвідувача на постійного клієнта, збільшити його лояльність та налагодити довготривалі відносини.
- Аналітика. Дає можливість проаналізувати інтереси та уподобання відвідувачів: за якими посиланнями переходять та які сторінки сайту відвідують.
З чого почати?
- Оберіть сервіс для email-розсилки. Почніть із тих, які пропонують безкоштовні тарифи. Радимо звернути увагу на Mailchimp, Constant Contact чи Unisender.
- Зберіть базу даних. Це можна зробити за допомогою анкет, програми лояльності, бронювання на сайті чи в обмін на бонуси та знижки тощо. Викладіть на вашому сайті та сторінках соціальних мереж форму підписки, де клієнти зможуть підписатися на ваші новини та отримувати корисну інформацію про знижки та акції.
- Підготуйте контент-план. Розробіть довгостроковий план дій та кроків для послідовної email-комунікації.
Сегментуйте базу даних
Аудиторія вашого закладу має різні потреби, смаки та інтереси. Розбийте базу відвідувачів на декілька груп. Наприклад, на тих, хто замовляє доставку, тих, хто цікавиться акціями і знижками, тих, хто полюбляє відвідувати заходи. Варіантів може бути безліч. Для кожної групи розробіть індивідуальну пропозицію: чим точніше ви потрапите в інтереси клієнта, тим імовірніше, що він відреагує.
Що писати в листі?
Щоб ваш лист не загубився в спамі, він повинен мати влучний заголовок, приємне оформлення, бути лаконічним, містити максимум корисної інформації та вирішувати проблеми клієнта. Ось декілька ідей, які можна використовувати в email-комунікації:
- Привітання з особливим приводом (день народження, Новий рік, Великдень, національні свята тощо);
- Цікаві інфоприводи (події місцевого чи історичного значення, дні народження відомих людей);
- Персональні акції, купони, подарункові карти або ексклюзивні знижки;
- Нові або сезонні пункти меню;
- Майбутні події та заходи в закладі;
- Рецепти і поради від шеф-кухаря;
- Огляди страв;
- Опитування (написати відгук чи виставити оцінку);
- Голосування за нову страву, яка має увійти в меню;
- Інструкції про те, як замовити онлайн чи доставку або зробити попереднє замовлення.
Притримуйтеся свого tone of voice
Tone of voice – це те, як ви розмовляєте з клієнтами. Він відображає індивідуальність, концепцію і цінності вашого закладу. Дотримуйтеся його в email-розсилках, щоб спілкуватися з відвідувачами однією мовою.
Нечасто, але влучно
Не надсилайте листи щодня. Це тільки підвищить число відписок та скарг на спам. Оптимальним буде робити розсилку один раз на тиждень, але з якісним і корисним контентом.
Застосовуйте індивідуальний підхід
Будь-кому набагато приємніше читати персоналізоване повідомлення, ніж безлике абстрактне послання. Обов’язково вказуйте в листі ім’я клієнта, а також інформацію індивідуального характеру (наприклад про його бонуси на картці чи персональні знижки). Це значно збільшить його лояльність до вас.
Заклик до дії
Текст розсилки обов’язково закінчуйте закликом до дії! Це може бути як прямий заклик навідатися до закладу або спробувати страву, так і непрямий: залишити заявку, почитати поради шеф-кухаря, залишити відгук. Тим самим ви збільшите залученість клієнтів.