Працюємо

Як знайти «вашого» працівника для закладу

yak-znajty-vashogo-pratsivnyka-dlya-zakladu

Знайти кандидата, не помилитися у виборі та ще й утримати на довгий час — непроста задача для власника закладу. Але насправді зробити це не важко. Якщо ви знаєте правильний підхід до пошуку персоналу.        

Завжди хочеться працювати лише з найкращими: шеф, адміністратор, прибиральник чи офіціант — важлива робота кожного. Навіть якщо у вас працює найкращий шеф-кухар у світі, брудні прибори, погане обслуговування та непривітний адміністратор змінять післясмак від страв. Загальний успіх та атмосфера закладу формуються завдяки зусиллям усіх працівників.  

Набір персоналу завжди залежить від типу закладу. Однак основна ієрархія така:

  • Перша лінія — керівник та шеф.
  • Друга лінія — адміністратори, су-шеф та ресторанні експерти, якщо вони є (сомельє, тітестер, бартендер тощо).
  • Третя лінія — кухарі, офіціанти, бармени, прибиральники.

Кількість працівників залежить від масштабу закладу, обсягу роботи та спеціалізації вашого ресторану. Якщо у вас затишний винний бар, звісно, головними героями стануть сомельє та бармени. А якщо мова про заклад на будь-який смак, де в меню піца, роли та кальяни — готуйте штат із купою людей. Не намагайтеся створювати універсальних солдатів, а краще розподіліть обов’язки між персоналом у залежності від їхніх можливостей. 

Який він — ідеальний кандидат?

Зрозумійте це, перш ніж почнете пошуки. Створіть профіль омріяного працівника для свого закладу: вік, уміння, інтереси, цінності. Але пам’ятайте: ці параметри потрібні не для того, аби відсіювати кандидатів. Вони допоможуть зрозуміти, куди написати, щоб його знайти. 

І не бійтеся брати співробітників без досвіду. Це найбільш вдячна категорія, яка працюватиме та вчитиметься разом із вами. 

Де шукати працівників для HoReCa

1.Усі сайти для пошуку роботи.

Це найпростіший спосіб. Визначте критерії, вимоги та розмістіть оголошення. Розмір заробітної плати вказуйте лише, якщо вона значно більше за ринкову. І обов’язково продумайте, що напишете в оголошенні. Тільки без кліше про «дружній колектив» та «бажання рости». Адже ваша пропозиція серед усіх інших має найбільше зачепити кандидата. yak-znajty-vashogo-pratsivnyka-dlya-zakladu

2.Особисті зв’язки.

Запитайте своїх працівників або зверніться до знайомого шеф-кухаря. Можливо, у них є на думці кілька тямущих кандидатів.

3.Таргетована реклама в соціальних мережах.

Не чекайте, а одразу пропонуйте. Публікуйте дописи або створіть highlights в Instagram, де пропишіть, куди звернутися в разі бажання працювати у вашій команді. І налаштовуйте рекламу за профілем ідеального кандидата, який ви собі створили. 

Як перевірити кандидата

  • Тестуйте. 

Шукаєте шефа? Не змушуйте кандидата готувати вишукану страву. Попросіть приготувати звичайну яєчню. Це простий спосіб зрозуміти, хто перед вами. Якщо потрібен офіціант, пограйте у вибагливого клієнта та створіть кандидату стресову ситуацію, аби зрозуміти його модель поведінки.

  • Домовтеся про випробувальний термін.

Кількість днів залежать від посади. Наприклад, для адміністратора це близько місяця, бармену достатньо навіть тижня. І впродовж випробування не вішайте на кандидата одразу всю відповідальність. Дайте можливість звикнути та зрозуміти особливості. Так ви не втратите клієнтів, якщо раптом кандидат виявиться не тим. yak-znajty-vashogo-pratsivnyka-dlya-zakladu

  • Перевірте документи.

Санітарна книжка — обов’язковий документ. Якщо комісія виявить її відсутність, власнику загрожують штрафи, конкуренти можуть підняти шум та з’являються ризики, пов’язані зі здоров’ям відвідувачів. 

Як утримати хорошого працівника

Звісно, силоміць тримати нікого не варто. Людина має бути щасливою та відчувати себе цінною. І справа тут не лише у фінансах. Важливіше подбати про атмосферу в колективі. Не лякайте ваших співробітників, а мотивуйте їх. Та пам’ятайте: єдиного правила немає — прислухайтеся до себе та будьте уважними.